Tak se nám to zase blíží. Pomalu ale jistě je čas nakupovat dárky (ano, vím že benzínky mají otevřeno i na štědrý den) a k tomu se váže období slev.

Konečně všechno nakoupíme ve slevě o 80 %! V dnešním článku přijdete o iluze a z masakru cen zbude jen samotný masakr.

Tak se na to podíváme. Alza už letos výprodeje spustila a já shodou okolností hledám nový notebook. Po pár kliknutích se dostanu na stránky, kde je všechno ve slevě.

Ráj na zemi!

Jako každý správný spotřebitel vůbec nerozumím zboží, které jdu kupovat. CHYBA.

Mějte přehled o tom, co nakupujete

Pokud mít přehled nebudete, slevy vás rozcupují definitivně.

Máte internet, máte Google a příroda vás obdařila mozkem (krycí název „První pekelná kombinace“). Tato kombinace je zcela k nezastavení, používejte ji.

Hledáte notebook? Zjistěte si jaké parametry jsou pro vás důležité. Potřebujete 500 GB místa na „pracovní“ složku, ale výkon vás nezajímá? Potom nechcete utrácet za 125 GB SSD.

Hledáte mixér? Tak hodně štěstí, těm nerozumím.

Každopádně když už se dostanete do stavu, kdy víte, co jdete kupovat, přijdou na řadu ony „slevy“.

Teď takový malý trik

Koupili byste si notebook, který stojí 20 000 Kč nebo notebook, za který zaplatíte 20 000 Kč, ale jeho původní cena byla 26 000 Kč, takže je ve slevě o 6 000 Kč?

Ono nám totiž přijde, že vyšší cena automaticky znamená vyšší kvalitu a v tu chvíli přijdou na řadu slevy, které loví nás.

Lovíte slevy nebo slevy loví vás?

Jak to funguje?

To se takhle jednoho dne praštíte do hlavy a řeknete si: „Jak já bych se těm lidem dostal pod kůži dneska?“.

BINGO! Řeknu všem, že je Black Friday, že máme výprodeje a slevy až X desítek % a uměle navýším původní cenu produktu ve slevě, aby to vypadalo, že je sleva o to větší.

Že to tak určitě nebude? Zapojte Heureku nebo Google a zkuste si najít vámi vyhlídnutý produkt („Druhá pekelná kombinace“).

Jak uvařit 4 porce rozzuření do běla

  1. Otevřete si webové stránky prodejce, který se pyšní svým slevovým obdobím.
  2. Najděte si produkt v „mega slevě“.
  3. Jméno/název produktu zadejte na Heureku/Google.

Dobrou chuť! Stejně jako u Vitany, zvracet už musíte sami.

Pár příkladů

Jelikož mi určitě budete dělat naschvály a zadávat produkty, co jsou opravdu ve slevě, tak tady je pár příkladů, kdy platí, co jsem uvedl.

  • FINISH Allin1 Max 120ks Mega box (Alza, Euronics – rozdíl v původní ceně 350 Kč)
  • JAR Platinum tablety do myčky MEGABOX 90ks (Alza, Pemi – rozdíl v původní ceně 301 Kč)
  • Scholl Velvet Smooth Diamond Summer Edition (Alza, Okay – rozdíl v původní ceně 551 Kč)

Nesnažím se vám vecpat „nekupujte na Alze“ a ve slevě (Alza má prostě smůlu, že má Black Friday dřív než CZC, jinak by to schytal on). Hromada nabídek je opravdu zajímavých, ale učíte se tady finanční gramotnost a nebýt ovce a mít přehled o tom, co vás ovlivňuje k tomu patří.

Znáte FOMO a už máte ten Bitkojnt?

V poslední době se (už i na novinkách na seznamu) mluví o kryptoměnách a na hodně lidí působí tak zvaný FOMO efekt, kdy se většina lidí bojí, že něco prošvihne, že přijde o jedinečnou příležitost.

FOMO (fear of missing out – bojíte se, že přijdete o jedinečnou příležitost)

U slev to podle mě funguje častokrát podobně – vidíte notebook, který sice nesplňuje všechny parametry  co chcete, ale je ve slevě z 35 tisíc na 25 a tak ho berete aniž byste u toho přemýšleli, protože až ta sleva skončí, tak je nabídka navždy pryč.

Teď, když už víte, že ne všechno je tak jak to vypadá, tak byste se mohli možná i dostat do stavu, kdy zjistíte, že ten samý notebook se běžně prodává za 26 tisíc a nemáte kam spěchat. O to víc času vám zbude na to vybrat ten správný – dvakrát měr, jednou řež.

Mimochodem, když už o těch slevách mluvíme, neměli byste také zapomínat na rozdíl mezi zbytnou a nezbytnou věcí a že dnešní rozhodnutí mění vaši budoucnost.

Tak jak? Lovíte slevy nebo slevy loví vás?

„Ovládejte své finance, nenechte se jimi ovládat.“

Pokud jste v textu našli nějaké nesrovnalosti, prosím, označte daný text a stiskněte Ctrl+Enter.